Naftové motory končí, Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů

Dieselové motory dostávají v poslední době jednu ránu za druhou, prodeje nových vozů klesají a německá vláda se chystá nařídit povinnou instalaci zásobníku močoviny AdBlue i do starších vozidel.

0

Zatímco prodeje nových aut s naftovými motory od vypuknutí aféry dieselgate po celém světě klesají a Volkswagen nebo Škoda je u nižších tříd postupně vyřazují z nabídky, podle magazínu Der Spiegel německá vláda připravuje zásadní ránu i majitelům starších dieselů, které neplní emisní normu EU6, povinně by měly být dodatečně osazeny redukcí výfukových plynů pomocí AdBlue. Opatření by se dotklo až 12,5 milionů automobilů.

Dodatečná instalace systému čištění výfukových plynů selektivní katalyckou redukcí (Selective Catalytic Reduction - SCR), využívající směs močoviny AdBlue, vyžaduje zásah do vstřikování, výměnu výfuku a trvalé zvýšení nákladů na palivo až o 7%. SCR dokáže u vozidla plnící normu EU5 snížit emise oxidů dusíku ve městě až o 50%, mimo město dokonce o 70% a lze ho nainstalovat 

od emisní normy EU4.

 

Adblue je obchodní název pro vodný roztok syntetické močoviny, vstřikuje se přes katalyzátor a chemicky rozkládá oxid dusíku na neškodný dusík a vodní páru.

 

Náklady na přestavbu jsou však hrozivé, podle expertů ADAC vyjde na 1200 až 3300 EUR (30-75 tisíc Kč) podle typu a stáří motoru a je naprosto nemožné očekávat, že by většina majitelů byla k takové investici ochotná. Aby se vrakoviště okamžitě nezaplnila miliony aut, Německo by vytvořilo fond s počátečním vkladem 5 miliard EUR (126,6 mld. Kč), do kterého by měly přispět i automobilky. 

 

Budoucnost šíleného záměru se výrazně dotýká i České republiky, která je na německé ekonomice závislá a trpí nezdravou snahou implementovat podobné normy i k nám. V první vlně by byla zahlcena dovezenými staršími dieselovými vozidly, ve druhé by se jich za pomoci dotazí z našich daní zbavovala. A jak u nás vypadá jejich správa známe z dřívějška velmi dobře.

Patří do rubriky: Spotřeba auta
Upravit
comments powered by Disqus