Proč má síť čerpacích stanic ONO nejlevnější benzín, je kvalitní nebo jde o podvod?

0

Roční obrat 14,7 miliardy korun s výtočí 533 milionů litrů benzínu a nafty ve čtvrté největší síti čerpacích stanic s 35 pobočkami po celé České republice. Tolik suchá data o ryze české firmě, která začínala s jednou malou benzínkou v Plzni. 

Tank ONO vzniklo jako jediná malá benzínka v Plzni na Domažlické přestavbou původního obchodu. K rozvoji ji pomohla velká pracovaitost majitelů bratří Ondrových a přetrasování tehdejšího hlavního tahu na Německo, které v roce 1997 svedlo tisíce řidičů k jejich stojanům.

Nekonečným evergreenem jsou nejlevnější ceny v zemi. Už 21 let čelí ONO ročně desítkám kontrol od celníků, daňové správy i speciálního kontrolního úřadu. Nikdy se nepodařilo prokázat žádné machinace, za dobu existence síť čerpacích stanic dostala jen dvě pokuty nižší kvalitu, paradoxně šlo o příliš kvalitní naftu, ve které nebylo přimícháno dost motoru škodící BIO složky.  

 

Sám majitel a dodneš také šéf první plzeňské pobočky, o cenotvorbě říká, že vydat se na cestu jednokorunové marže znamená vyhlásit dlouhodobou válku všem okolo. Aby se síť udržela, musí vykazovat obrovské obraty, v roce 2016 to bylo více než 60 miliard. Proto se nebojí, že se objeví podobná strategie dnes, zákazníci jsou velmi přísní a i ONO dokázali dostat do vyjímečné ztráty při posledním pokusu konkurenčního Shellu dostat ONO na kolena, neboť dávali při stejné ceně přednost světové značce. 

 

Ziskovosti, která podle Ondry může být srovnatelná než u dražší konkurence s násobně menší výtočí, pomáhá také výrazně doplňkový prodej a myčky. Uvádí z jedné ceny mytí 39Kč náklady asi 29Kč, dokáže tedy mírně vydělávat i na tak nízké ceně. 

Upravit
comments powered by Disqus