Od roku 2019 budeme v Česku tankovat jen nový Natural E10, který ničí starší motory

Natural E10 znají už dlouho němečtí motoristé a zrovna ho nemilují. Obsahuje vyšší příměs etanolu, který vůbec nesvědčí starším motorům a dokáže je poškodit. 

0

Český vozový park patří k nejstarším v Evropě, průměrné stáří vozu je u nás přes 15 let, více než 60% vozů je starších 10ti let. Všechni majitelé těchto vozů se mohou obávat povinného nástupu Naturalu E10, který oproti Naturalu 95 s příměsí 5% etanol zdvojnásobí na 10%. 

Natural E10 je nevhodný pro vozy vyrobené do roku 2005, které nesplňují emisní normu Euro 4 a vyšší a nejsou pro tak vysokou příměs homologovány. Podle posledního plánu petrolejářských koncernů na základě zločineckých limitů Evropské unie zmizí Natural 95 bez náhrady z českých čerpacích stanic od roku 2019. Jedinou náhradou zůstane Natural 98 bez příměsi etanolu, ale ten nejen že je dražší, ale vůz pro jeho spalování musí být připraven, aby nedošlo k vyššímu opotřebení. 

 

Německý autoklub ADAC provedl test na voze Opel Signum 2,2l, vyráběným mezi lety 2003-2008. Po ujetí 27 tisíc km došlo k poškození benzinového čerpadla z důvodu nedostatečného mazání lihem, tedy etanolem. Podle výrobců vozidel může dojít ke zvýšenému opotřebení už po prvním natankování Naturalu E10.

 

Napište nám do komentářů, zda se vás problém také týká a jak ho budete řešit!

Patří do rubriky: Novinky Motorismus Spotřeba paliva
Upravit
comments powered by Disqus